Bertel O. Steen åpnet Norges største bilanlegg
Bertel O. Steen åpnet 16. januar sin nye storstue på Lørenskog. Nærmere 1500 besøkende var med og markerte åpningen av Norges største og mest komplette bilanlegg.
Den nye og topp moderne bilforhandleren har samlet alle merkene til Bertel O. Steen. På personbil finner kundene modeller fra Mercedes-Benz, Peugeot, Kia, Opel, Citroën, DS og Smart. I tillegg har forhandleren på Lørenskog en bred portefølje av varebiler, lastebil og buss.
– Det er en stor glede å kunne vise frem vår nye forhandler. Her er alle Bertel O. Steens bilmerker samlet under ett tak, og her skal det være enkelt å være kunde. Målet er at dette skal være bilhuset for alle, sa Thorbjørn Myrhaug, konserndirektør for Bertel O. Steen Detalj under den offisielle åpningen torsdag 16. januar.
I tillegg til de tilsammen 8 000 m2 store nybyggene mot Solheimveien, benyttes allerede eksisterende lokaler inne på tomta i Solheimveien 7. Totalt blir anlegget på rundt 50 000 m2 Norges største og mest komplette bilanlegg. Rundt 4000 biler skal selges fra dette anlegget årlig.
– 250 medarbeidere, med daglig leder Marius Thorberg i spissen, står klare for å gi alle kunder topp service, råd og opplevelser. Vi er glade for endelig å være ordentlig i gang, sier Myrhaug.
Interessen for det nye bilhuset var stor på den offisielle åpningsdagen. Nærmere 1500 personer var på besøk under kundeåpningen. De fikk se og oppleve bilmodellene i salgshallen akkompagnert til musikk og smaksopplevelser fra opphavslandene til de ulike merkene. I tillegg var det anledning til å besøke det nye utleveringssenteret der det sørges for en unik opplevelse når kundene mottar sin nye bil.
Tjenester tilpasset kundene
Bertel O. Steen har en ambisjon om stadig å utvikle virksomheten og tilby tjenester som kundene vil ha. Her vil elektriske biler, bærekraftig utvikling, digitale tjenester og innovative mobilitetsløsninger stå sentralt.
– Spesifikt for dette forhandleranlegget tilbyr vi for eksempel verksted med utvidede åpningstider og med stor grad av selvbetjening som gjør at kunden kan hente og levere bilen når det passer ham eller henne best. Vi skal også teste ut hente- og bringetjenester, og vi har et eget konsept for utlevering av bil som setter kunden i høysete, sier Myrhaug.
Også et eget proffsenter for varebiler, lastebiler og busser er rigget for å finne de beste løsningene for store og små forretningskunder.
Bertel O. Steens egne, nye logo og identitet er gjennomgående for hele området, mens de nyeste interiørstandardene fra bilprodusentene er benyttet i merkeområdene.
Lørenskog, 17. januar 2020