Snap Drive AS er en av landets ledende verkstedkjeder. 21 autoriserte verksteder er plassert lett tilgjengelig ved tettsteder og byer landet rundt. Nå utvides kjeden med et nytt verksted på Kokstad i Bergen, som er en strategisk viktig lokasjon i området.

Nytt Snap Drive-verksted Kokstad, Bergen

Med dagens offisielle åpning av nytt verksted, er Snap Drive tilstede på til sammen fire steder i Bergensområdet; Åsane, Bergen sentrum, Lagunen og altså Kokstad. Den siste lokasjonen er viktig med tanke på nærheten til Flesland flyplass og den korte avstanden til bybanen.

Det nye verkstedet på 400 m2 vil ha seks ansatte, hvorav fire mekanikere og to i kundebehandling og administrasjon.

- Vi er svært glade for å kunne tilby våre kunder nok et Snap Drive-verksted i Bergensregionen, sier Morten Harsem, administrerende direktør i Snap Drive AS. Denne etableringen er et naturlig steg i å styrke vår markedsposisjon i området. I tillegg har vi lyktes i å få til intern rekruttering, og Inge Helle som er en av våre mest erfarne ledere fra Bergensområdet, vil ha det øverste ansvaret for avdelingen på Kokstad.

I tillegg til personbiler, har det nye verkstedet også teknisk kompetanse og godkjenning for å ta imot varebiler og bobiler opptil 7,5 tonn.

– Det skal være enkelt å komme innom og benytte Snap Drive. Med 27 år i bransjen er Snap Drive et trygt valg for våre kunder. God service, faglærte mekanikere, og konkurransedyktige priser gir fornøyde kunder. Det er filosofien for alle Snap Drives verksteder, så også for avdelingen på Kokstad. Vi er klare for å ta imot både privatkunder og kunder fra bedriftsmarkedet, slår Morten Harsem fast.

I forbindelse med åpningen holder Snap Drive Kokstad kveldsåpent og tilbyr gratis forstillingsanalyse og sikkerhetssjekk. I tillegg er det 25% rabatt på bestilling av service ut juni måned.

Viktig del av Bertel O. Steen AS
Bertel O. Steen kjøpte Snap Drive AS i 1996. Verkstedkjeden ble solgt til søsterkonsernet Bertel O. Steen Invest AS i desember 2012, men kjøpt tilbake våren 2015 som et ledd i å styrke satsingen på servicemarkedet og for å samle all operativ virksomhet relatert til bil i samme selskap.

– Bertel O. Steen AS har gode forutsetninger for å gjennomføre en målrettet vekst for Snap Drive, uttaler Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen AS. Skal vi bli Norges beste bilhus innen utgangen av 2018, må vi ta enda bedre vare på kundene våre etter at de har kjøpt bil. Målet er å ha livslange kunderelasjoner. Snap Drive er derfor en strategisk viktig brikke i Bertel O. Steens strategi om å lede an i det norske servicemarkedet. Per i dag opplever vi en nedgang i lojaliteten til merkeverkstedene i takt med bilens alder. Derfor gir Snap Drive oss økte muligheter til å følge bilen gjennom hele dens levetid.

Lørenskog, 16. juni 2016