Runar Myhre

Runar Myhre tiltrådte som IT-direktør i Bertel O. Steen i juni 2014, først som innleid konsulent fra hans eget selskap, dernest som fast ansatt. Mye er oppnådd under Runars ledelse, noe som også bidro til at han var blant finalistene til prisen «Årets digitaliseringsleder» i 2016.

- Det har vært en begivenhetsrik periode. Vi har fått til mye bra; blant annet innføringen av spillbasert opplæring med Attensi og utrullingen av IFS til hele forhandlernettet på kort tid i fjor. Nå står konsernet foran en ny fase der vi blant annet må erstatte vår sentrale systemplattform og rigge oss for den nye verden. Jeg hadde i utgangspunktet et perspektiv på to til tre år som innleid leder da jeg startet. De spennende skiftene og digitaliseringen i bilbransjen og et Bertel O. Steen med mange fantastiske kollegaer gjorde at jeg valgte å bli med på laget som fast ansatt. Nå som planen for den neste store etappen begynner å ta form, synes jeg derfor tiden er inne til å gi fra meg stafettpinnen. For min del er gründeren i meg fortsatt stor og jeg ser frem til å finne ut hvilke nye muligheter jeg skal sikte meg inn mot i tiden som kommer, sier Runar Myhre.

- Prioritert område

Konsernsjef Harald Frigstad gir Runar Myhre det beste skussmål.

- Runar har gjort en meget god jobb for Bertel O. Steen. Han har en unik kompetanse og kjenner vårt konsern og våre systemer meget godt. Det kan derfor være aktuelt for oss å fortsette å bruke Runar på konsulentbasis også etter at han slutter i konsernet, sier Frigstad.

Digitaliseringen av samfunnet og kundenes forventninger til gode og brukervennlige teknologiske systemer gjør at Bertel O. Steen nå står foran en fase der det må gjøres et løft på dette feltet.

- Vi har en ambisjon om å bli bedre på flere områder: Det skal være enklere å lykkes som medarbeider, blant annet gjennom bedre tekniske systemer og klare roller. Det skal bli enda bedre å være kunde; vi skal kjenne kunden bedre og ha en bedre kundereise digitalt og i butikk. En av de viktigste forutsetningene for å få til dette handler om teknologi. Det er derfor et meget viktig felt for oss i tiden som kommer og der Runars etterfølger vil spille en sentral rolle, sier han.

Bertel O. Steen har iverksatt et arbeid med å rekruttere en ny IT-direktør, og Runar Myhre blir værende inntil videre.

Lørenskog, 25. januar 2021