Denne personvernerklæringen gjelder for Bertel O. Steen AS med datterselskaper (heretter “bilkonsernet”) med unntak av følgende selskaper, som har egne personvernerklæringer på sine nettsider:

En oversikt over datterselskaper finner du her.

Dersom du besøker nettsiden til et av våre bilmerker, vil disse også kunne ha egne personvern- og cookieerklæringer. Disse personvernerklæringene gjelder for det enkelte merket og dets nettsider.

Denne personvernerklæringen gir utfyllende informasjon om bilkonsernets behandling av personopplysninger, herunder hvilke personopplysninger bilkonsernet behandler, hvorfor vi behandler personopplysningene dine, og dine personvernrettigheter.


Behandlingsansvarlig

Behandlingsansvarlig er den virksomheten som bestemmer formålet med (hvorfor) og midlene med (hvordan) behandlingen av personopplysningene. De ulike selskapene i bilkonsernet kan ha ulike roller etter personvernregelverket. Dette avhenger av hvilke produkter og tjenester som leveres og hvem du samhandler med. Behandlingsansvaret er presisert i tabellene nedenfor.

Om du benytter tilkoblede tjenester i bilen din, for eksempel via app, er det bilprodusenten som er behandlingsansvarlig for personopplysningene som samles inn via tjenesten. Du kan finne mer informasjon om denne behandlingen i bilprodusentens personvernerklæring eller ved å kontakte bilprodusenten.


Kontaktopplysninger

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernet om ditt personvern, kan du gjøre det via personvernskjemaet, eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernteamet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.

Dersom du ønsker å kontakte bilkonsernets personvernombud kan du gjøre det via personvernskjemaet,eller per post til: Bertel O. Steen AS, Personvernombudet, Postboks 52, 1461 Lørenskog.


Hvem behandler vi personopplysningene om?

Bilkonsernet behandler personopplysninger om:

  • besøkende på bos.no og boskonsern.no
  • eksisterende kunder
  • potensielle kunder
  • personer påmeldt nyhetsbrev, interesselister, arrangementer eller liknende
  • personer som henvender seg til oss
  • kontaktpersoner hos leverandører, forretningspartnere eller andre samarbeidspartnere
  • personer som samhandler med oss på sosiale medier
  • potensielle jobbkandidater

Personopplysningene kan innhentes fra den registrerte selv, fra et av selskapene i bilkonsernet, fra offentlig tilgjengelige kilder eller fra tredjeparter, for eksempel tjenesteleverandører, partnere eller referanser ved rekruttering.


Behandling av personopplysninger

Formålet med behandlingen av dine personopplysninger, kategorier av personopplysninger som behandles, behandlingsgrunnlag, og behandlingsansvarlig for den enkelte behandling, finnes i tabellene nedenfor.

Dersom du ikke vil dele personopplysningene dine med oss der en behandling er nødvendig for å oppfylle en avtale du er part i, eller for å gjennomføre tiltak på din anmodning før en avtaleinngåelse (GDPR art. 6 (1) (b)), kan dette medføre at vi ikke kan inngå eller oppfylle avtalen med deg. Dette vil også kunne gjelde der en behandling er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse (GDPR art. 6 (1) (c)).

Salg

Kategorier av personopplysninger*
*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, arbeidssted, betalingsmetode, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, e-post, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, finansiering, firmatilknytning, forsikring, forsikringsbonus, fødselsdato, førerkort, henvendelsesinnhold, hvor de har forsikring, innbyttebil, kjøpshistorikk, kontonummer, kundenavn, kundenummer, leasing, legitimasjon, leveringstid, låneinformasjon, navn, ordrenummer, organisasjonsnummer, personnummer, postnummer, poststed, registreringsdato, registreringsnummer, saksnummer, serienummer, sum på kjøp, telefonnummer, tilbud, VIN, årsak til avslag på finansiering.

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Korrespondanse i anbudsprosess

Ansatt hos bedriftskunde

Gi tilbud i anbudsprosess 6 (1) (f) -berettiget interesse – salg Selgende selskap i bilkonsernet

Behandle støttesøknad

Eksisterende kunder

Behandle støttesøknad ved salg  6 (1) (f) -berettiget interesse – salg Bertel O. Steen AS

Betaling

Eksisterende kunder

Behandle betalingen for det kjøpte produktet eller tjenesten i henhold til avtale med kunden 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Gjennomføre salgsavtale

Eksisterende kunder Oppfylle avtale med kunden om salg av varer og tjenester 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Kundekø ny bilmodell

Eksisterende kunder Administrere salg av og leveringstid for kommende bilmodeller 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Forsikring

Eksisterende kunder Oppfylle krav om forsikring 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Registrering av bil i Statens vegvesen

Eksisterende kunder Registrere kjøpt bil på eier hos Statens Vegvesen 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Salg av bil

Eksisterende kunder For å kunne gjennomføre salg til privatperson 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Salg av deler

Andre Finne korrekt del til bil 6 (1) (f) -berettiget interesse – salg Bertel O. Steen AS

Tilbud på bil

Potensielle kunder, eksisterende kunder Levere tilbud til kunden 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Undersøke avslag på finansiering ved salg

Potensielle kunder, eksisterende kunder Håndtere finansieringssaker 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

Utstedelse av typegodkjenning (COC-dokument) for privateid kjøretøy

Eksisterende kunder
 
Levere CoC-dokument til bil som eksporteres 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

 

Verksted

Kategorier av personopplysninger*
*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, aksept, alder på kjøretøyet, annen informasjon om bilens tilstand, AO-nummer, bestillingsnummer, bildata, bilkontraktinformasjon, bilmodell, biltype, e-post, e-postkorrespondanse, EU-kontrollresultat, fakturabeløp, fakturanummer, fakturaopplysninger, henvendelse fra kunde, informasjon om forsikringsdekning, inn- og utsjekksdato, innbyttebil, internkommunikasjon om servicen, innvilget kreditt, kjøp, kontonummer, kundebeskrivelse av problem, kundens beskrivelse av bilen og arbeidet, kundenummer, leasing, legitimasjon, merknader fra verksted, navn, om personen er død, oppdragsnummer, organisasjonsnummer, registreringsnummer, saksnummer, serviceavtale, servicehistorikk, skadenummer, teknikers beskrivelse av problem, teknisk bilinformasjon, telefonnummer, tilbud, ustrukturerte data, verkstedshistorikk, VIN.

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Booking av time Eksisterende kunder, potensielle kunder Administrere timebestillinger 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler
Gjennomføring verkstedbesøk Eksisterende kunder Gjennomføre service/reparasjon i henhold til avtale 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler
Serviceavtaler Eksisterende kunder Administrere serviceavtalene med kunder 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler
Kredittsjekk Eksisterende kunder For å kunne tilby faktura 6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby betalingsutsettelse Forhandler
Registrere dagens kontakt ved servicebestilling Eksisterende kunder, Andre Ha oversikt over servicehistorikk 6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby service til kunden Forhandler
EU-kontroll Eksisterende kunder For å innfri lovpålagt krav 6 (1) (c) - rettslig forpliktelse Forhandler
Teknisk assistanse fra fabrikk Eksisterende kunder Innhente teknisk assistanse fra fabrikk 6 (1) (f) -berettiget interesse – tilby god kundeservice Forhandler
Utlån av bil Eksisterende kunder Administrere timebestillinger 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler
OBFCM-data Eksisterende kunder Rapportere bilens faktiske drivstofforbruk 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler

 

Rekruttering

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, arbeidserfaring, arbeidsgiver, arbeidssted, attester, CV, eksisterende tilleggsytelser, e-post, fødselsnummer, innkommende søknad, kjønn, kurs, legitimasjon, lønn, nasjonalitet, navn, notater fra intervju, referansens e-post, referansens navn, referansens profilbilde, referansens telefonnummer, referanser, sertifisering, språk, stilling, søknadstekst, telefonnummer, testresultater på personlighetstest, utdanning, vurdering av den potensielle arbeidstakeren.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Intervju Søkere Vurdere kandidatens egnethet til stillingen 6 (1) (a) - Samtykke Selskapet du søker jobb hos
Tilbakemelding Søkere Gi tilbakemelding til kandidater 6 (1) (a) - Samtykke Selskapet du søker jobb hos
Evne- og personlighetstester Søkere Finne riktig kandidat til stillingen 6 (1) (a) - Samtykke Selskapet du søker jobb hos
Behandle jobbsøknader Søkere Finne riktig kandidat til stillingen 6 (1) (a) - Samtykke Selskapet du søker jobb hos
Prøvekjøring

Kategorier av personopplysninger

Adresse, førerkort, førerkortnummer, kjøretidspunkt, navn, registreringsnummer, telefonnummer.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Prøvekjøring Potensielle kunder, eksisterende kunder Inngå avtale om prøvekjøring 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Forhandler
Garanti

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, arbeidsbeskrivelse, bilde, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, brukeridentitet, e-post, EU-kontrollresultat, kjøretøydata, klageinformasjon, navn, ordrenummer, personopplysninger i fritekstfelt, registreringsdato, registreringsnummer, reparasjonshistorikk, servicehistorikk, telefonnummer, verkstedshistorikk, VIN.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Garantisaker Eksisterende kunder, bileiere Behandle garantisaker 6 (1) (b) - oppfylling av avtale
6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeservice
Forhandler
Markedsføring

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adressse, alder på kjøretøyet, arbeidsplass, arbeidssted, bileier, bilmerke, bilmodell, biltype, bilønsker, brukernavn, cookiebasert samtykke, e-post, forhandler, funksjon, fødselsdato, henvendelsesinnhold, informasjon fra salgsprosessen, informasjon om bilens tilstand, IP-adresse, jobbsted, kjønn, kjøpshistorikk, kommentarer, kontaktinformasjon, kontraktsinformasjon, kundehenvendelse i fritekst, likerklikk, navn, notater, periode, postnummer, poststed, preferert forhandler, pseudonymisert epost-adresse, pseudonymisert telefonnummer, registreringsnummer, reservasjonsinformasjon, servicehistorikk, språk, sted, stilling, telefonnummer, tidspunkt for bestilling, tilbud, transaksjonsdata, VIN, ønsket lokalisering.

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Nyhetsbrev på e-post Eksisterende kunder, potensielle kunder Distribusjon av e-postnyhetsbrev på vegne av ulike merkevarer i bilkonsernet til registrerte abonnenter av ulike typer nyhetsbrev. 6 (1) (a) - samtykke Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Bedriftsside på sosiale medier Eksisterende kunder, potensielle kunder Nå ut til et større publikum 6 (1) (f) - berettiget interesse - være tilgjengelig for kunder og andre Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Innhente og ha oversikt over samtykker Eksisterende kunder, potensielle kunder Overholde personvern-, ekom- og markedsføringsregelverket 6 (1) (c) - rettslig forpliktelse Bilkonsernet 
Kundekonkurranse Eksisterende kunder, potensielle kunder Fremme salg 6 (1) (a) - samtykke,
6 (1) (f) - berettiget interesse – kontakte vinner
Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Leads interessehåndtering Eksisterende kunder, potensielle kunder Håndtere interesse-påmelding for å motta informasjon om nye bilmodeller som er under lansering 6 (1) (a) - samtykke Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Markedsføring av egne produkter og tjenester tilsvarende de som kunden har kjøpt tidligere Eksisterende kunder Markedsføring 6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby produkter og tjenester Forhandler
Markedsføringssamarbeid Bloggere Samarbeid om markedsføring 6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum Bertel O. Steen AS, Smart Bil Norge AS
Kontakt med presse Journalister Markedsføring 6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Leadsforespørsler prøvekjøring Potensielle kunder Håndtere forespørsler fra prospects om tilbud og bestilling av prøvekjøring 6 (1) (b) - oppfølging av avtale Forhandler
Leadsinnsamling Potensielle kunder Etablere kundeforhold 6 (1) (b) - oppfølging av avtale Forhandler
Måle effekt Brukere Måle effekten av markedsaktiviteter 6 (1) (a) - samtykke Bertel O. Steen AS, Kia Bil Norge AS
Markedsføring over brev og telefon Potensielle kunder Markedsføring 6 (1) (f) - berettiget interesse - nå ut til et større publikum Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Kundehåndtering

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Alder på kjøretøyet, bilens kjøpsår, bilinformasjon, bilmerke, bilmodell, biltype, e-post, e-postkorrespondanse, finansiering, forbruk, forhandlertilhørighet, førerkort, klageinformasjon, klageårsak, kommentar fra KTI, leiebil, navn, nærmeste verksted, postnummer, problembeskrivelse, registreringsnummer, resultat av spørreundersøkelsen, telefonnummer, VIN.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Klagehåndtering Eksisterende kunder, potensielle kunder Håndtere og følge opp klager fra kunder 6(1) (b) - oppfylling en avtale
​​​​​​6(1) (c) - rettslig forpliktelse
6(1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice
Forhandler
SMS-utsendelse Eksisterende kunder Gi kunden informasjon om bilutleieforhold 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen Bilutleie AS
Kundeservice app Eksisterende kunder Gi kundeservice 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen AS
Statistikk

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Anvendt fordelsavtale ved kjøp, appversjon, arbeidsgiver, bilmerke, bilmodell, brukernavn, cookiebasert samtykke, drivlinje, e-post, informasjon om nettleser, kjøpshistorikk, kjøpshistorikk, navn, navn, preferert forhandler, registreringsnummer, segment, telefonnummer, telefonnummer, verkstedshistorikk, VIN, ønsket lokalisering.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Analyse av salg Eksisterende kunder Etablere styringsinformasjon 6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse Bertel O. Steen AS
Analyse servicemarked Eksisterende kunder Analysere salg på verksted 6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse Bertel O. Steen AS
Cookies på nettside Brukere, Eksisterende kunder, Potensielle kunder Forbedre tjenestetilbudet 6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre, sikre og videreutvikle nettsidene våre Bertel O. Steen Detalj AS, Bertel O. Steen AS
Bruk av fordelsavtaler Eksisterende kunder Utarbeide salgsstatistikk på bruk av fordelsavtaler 6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse Bertel O. Steen AS
Leads Potensielle kunder Kartlegge salgstrakt fra leads til salg 6 (1) (f) - berettiget interesse – analyse Forhandler
Spørreundersøkelse

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

E-post, navn, registreringsnummer, resultat av spørreundersøkelsen, telefonnummer, VIN.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Kundetilfredshetsundersøkelse (KTI) Eksisterende kunder Forbedre kundetilfredshet 6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre og videreutvikle kundetilbudet Forhandler
Håndtering av KTI-svar Eksisterende kunder Følge opp misfornøyde kunder 6 (1) (f) - berettiget interesse – gi god kundeservice Forhandler
Veihjelp

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Bilens kilometerstand, bilmerke, bilmodell, forhandlertilhørighet, kontaktinformasjon, lokalisering, navn, posisjon på bil, pseudonymisert CAC, pseudonymisert VIN, registreringsnummer, regnskapsdata, saksdata, VIN.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Veihjelp Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder Gi ytelse av europeisk veihjelp som en del av mobilitetsprogrammet gitt av de respektive nasjonale salgsselskapene.  6 (1) (f) – berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner  Bertel O. Steen AS, Forhandler
Administrasjon og fakturering Eksisterende kunder, bileiere Fakturere for veihjelpstjenester 6 (1) (f) - berettiget interesse - økonomihåndtering Bertel O. Steen AS, Forhandler
Analyse og rapportering Eksisterende kunder, bileiere, fører av bil Analyse og rapportering - KPI på veihjelp på kvalitet knyttet til tid, prosess, kundetilfredshet for å forbedre tjenesten 6 (1) (f) - berettiget interesse - analyse Forhandler, Bertel O. Steen AS
Assistanse Eksisterende kunder, bileiere, potensielle kunder, fører av bil Tilby utvidet veihjelp 6 (1) (f) - berettiget interesse - bistå med veihjelp i krise- og nødsituasjoner Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS
GRC

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, e-post, gaveavsenders organisasjon, gavemottakers organisasjon, henvendelsesinnhold, navn, navn på gaveavsender, navn på gavemottaker, personopplysninger i fritekstfelt, personopplysninger påkrevd for å besvare henvendelsen, registreringsnummer, telefonnummer.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Personvernhenvendelser Personer bilkonsernet behandler personopplysninger om Besvare personvernhenvendelser fra de registrerte i tråd med lov 6 (1) (c) - rettslig forpliktelse  Bilkonsernet 
Gaveregistrering Andre Oppfylle krav til registrering av mottatte og avgitte gaver i arbeidsforholdet 6 (1) (c) - rettslig forpliktelse Bertel O. Steen AS
Lastebil og buss

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alder på kjøretøyet, arbeidsgiver, bilønsker, e-postadresse, e-postkorrespondanse, førerkort, henvendelse fra kunde, kjørestatistikk for testperiode, kredittinformasjon, lokalisering av kjøretøy, navn, personnummer, referat fra møter, registreringsnummer, teknisk tilstand på lastebil, telefonnummer, telefonnummer sjåfør.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Uptime monitorering Eksisterende kunder Levere uptime til lastebilkunder 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Utlån Ansatt hos bedriftskunde Inngå avtale om prøvekjøring av lastebil 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Rapportering Potensielle kunder Gi kunden rapport på kjøremønster og biløkonomi i testperioden 6 (1) (f) - berettiget interesse - salg Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Søknad på finansiering Potensielle kunder, Bedriftskunde For å sikre finansiering for kunde 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Kjøpsavtale Ansatt hos bedriftskunde, Kontakt hos bedriftskunde Inngå og oppfylle kjøpsavtale om salg av lastebil 6 (1) (b) - oppfylling av avtale
6 (1) (f) - berettiget interesse - salg
Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Markedsføring Potensielle kunder Markedsføring 6 (1) (f) - berettiget interesse Bertel O. Steen Trucks & Buses AS
Pressebil

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Adresse, alle andre personopplysninger påkrevd for å besvare henvendelsen om pressebil, bilens fart, bilens lokasjon, bilens varsler, bilmodell, drivstoffnivå, e-post, førerkortnummer, informasjon om bilens tilstand, navn, redaksjon, telefonnummer.

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Avtaleinngåelse Journalister, fører av bil Inngå og administrere avtale om lån av pressebil 6 (1) (b) - oppfylling av avtale Bertel O. Steen AS
Administrasjon Journalister, fører av bil Ha kontroll på bilflåten, herunder å ha kontroll over hvor bilen befinner seg, for eksempel for å forhindre tyveri eller finne bilen da den er levert tilbake, og sikre vedlikehold av bilen ved behov 6 (1) (f) - berettiget interesse – oversikt over selskapets bilpark Bertel O. Steen AS
Arrangement

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under

Arbeidsgiver, e-post, e-post, evalueringsbesvarelse, matallergier, navn, passinformasjon, rolle, stilling, stillingstittel, svar på invitasjon, telefonnummer.
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Spørreskjema for evaluering Deltagere Evaluere arrangementet 6 (1) (f) - berettiget interesse – forbedre tilbud Bertel O. Steen AS, Forhandler. Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS,
Pressearrangement Journalister Administrere arrangement for presse 6 (1) (f) - berettiget interesse - avvikle attangementer på en god måte Bertel O. Steen AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Påmelding Deltagere Administrere påmelding av arrangement 6 (1) (f) - berettiget interesse - avvikle attangementer på en god måte Bertel O. Steen AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS 
Arrangement Deltagere Gjennomføre arrangement internt og eksternt 6 (1) (f) - berettiget interesse - avvikle attangementer på en god måte Bertel O. Steen AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS,
Arrangement Deltagere Tilrettelegge servering for deltagere med matallergier 6 (1) (a) - samtykke
9 (2) (a) - samtykke
Bertel O. Steen AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Annet

Kategorier av personopplysninger*

*Hver behandling vil nødvendigvis ikke behandle samtlige kategorier av personopplysninger som er oppstilt under. Personopplysningene nevnt i de andre kategoriene, bortsett fra “Rekruttering”, “Arrangement” og “GRC”, vil også kunne behandles under “Annet”.

Adresse, alder på kjøretøyet, ansettelsestid, arbeidsgiver, arbeidsplass, arbeidssted, avtale med bilkonsernet, bilde, bilkontraktinformasjon, bilmerke, bilmodell, e-post, e-postkorrespondanse, finansieringsform, firmatilhørighet, forsikring, forsikringsbonus, fødselsdato, henvendelsesinnhold, hvor de har forsikring, informasjon fra salgsprosessen, informasjon om forsikringsdekning, IP-adresse, kjøpesum, kjørehistorikk, kjørelengde, klageårsak, kontonummer, kundebeskrivelse av problem, kundenummer, leverandør av finansiering, lønnsinformasjon, merknader fra verksted, modell, navn, opplysninger om restgjeld på bilen, ordrenummer, pensjonsordning, registreringsdato, registreringsnummer, saksinformasjon, serienummer, servicehistorikk, stillingstittel, sum på kjøp, teknisk bilinformasjon, telefonnummer, transaksjonsdata, undersøkelser av hendelsen, utførende tester, utgifter pådratt under leieforholdet, utstyrskoder, verkstedhistorikk, video, VIN
 

Hva gjelder behandlingen Kategori av registrerte Formål Behandlingsgrunnlag (GDPR artikkel) Behandlings-ansvarlig
Rettskrav Bileiere, eksisterende kunder, potensielle kunder, representanter hos kontraktspart Fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav 6 (1) (f) - berettiget interesse -gjennomføring av rettsprosesser Autostern Bilpark AS, Bertel O. Steen AS, Bertel O. Steen Trucks & Buses AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Due Diligence Ansatte hos oppkjøpskandidat Gjennomføre due dilligence av oppkjøpskandidat 6 (1) (f) - berettiget interesse - oppkjøp Oppkjøperselskapet
Tilbakekalling av kjøretøy Eksisterende kunder, potensielle kunder, bileiere Oppfylle tilbakekallingsplikt ihht. lov, avtale eller av sikkerhetsgrunner 6 (1) (f) - berettiget interesse – sikre biler Bertel O. Steen AS, Forhandler
Kameraovervåkning Eksisterende kunder, potensielle kunder, Andre Forhindre og avdekke uønskede hendelser på eiendom og eiendeler 6 (1) (f) – berettiget interesse - sørge for trygge områder for besøkende Bertel O. Steen AS
Henvendelser Eksisterende kunder, potensielle kunder, henvender Håndtere henvendelser fra eksterne 6 (1) (f) - berettiget interesse – god service Bertel O. Steen AS, Bertel O. Steen Bilutleie AS, Bertel O. Steen Trucks & Buses AS, Brevetti AS, CDS Norge AS, Forhandler, Kia Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Systemtesting  Eksisterende kunder Utvikle og kvalitetssikre systemet 6 (1) (f) - berettiget interesse – tilby god kundeopplevelse Bertel O. Steen AS, Forhandler
Artikler på intranettet Andre For å informere ansatte i Bertel O. Steen om bedriftsrelaterte hendelser 6 (1) (a) - samtykke 6 (1) (f) - berettiget interesse – kommunikasjon Bertel O. Steen AS
Kompetanseheving Deltagere Gi mer utstrakt tilgang til webinar ved å ta opp webinaret til senere bruk 6 (1) (a) - samtykke Bertel O. Steen AS, Forhandler, KIA Bil Norge AS, Smart Bil Norge AS
Digital signatur Eksisterende kunder, potensielle kunder, kontakt hos bedriftskunder, leverandører Juridisk bindende signatur på dokument 6 (1) (f) - berettiget interesse - inngå avtale Selskap som inngår kontrakten

 

Informasjonskapsler (cookies) og andre sporingsteknologier

Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. Informasjonskapsler brukes for at ulike tjenester på nettsiden skal fungere, og for å tilpasse tjenester.

Kun informasjonskapsler som er nødvendige for at du skal kunne benytte deg av nettsidene installeres automatisk ved besøk på nettsiden (GDPR art.6 (1) (f)). Dersom du gir samtykke, GDPR art. 6 (1) (a), kan vi også bruke informasjonskapsler til forbedret funksjonalitet og tilpasning, analyseformål eller markedsføringsformål.

I nettleserinnstillingene dine kan du justere lagring av informasjonskapsler på din datamaskin, eller slette allerede installerte kapsler. Dette kan imidlertid føre til funksjonsbegrensninger på nettsidene du besøker.
Du kan lese mer om bruk av informasjonskapsler i cookieerklæringen på den aktuelle nettsiden. 
 

Oppbevaring av dine personopplysninger

Personopplysninger lagres så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet de ble samlet inn for. Formålene er beskrevet i tabellene ovenfor.

I noen tilfeller vil det være lovkrav som pålegger virksomheten å beholde personopplysningene i en viss periode, eller det kan være nødvendig å beholde personopplysningene for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.
 

Mottakere av dine personopplysninger

Personopplysninger kan bli delt med databehandlere, herunder IT-leverandører. Det inngås databehandleravtaler med alle virksomheter som behandler personopplysninger på våre vegne. 

Personopplysningene dine kan bli delt med andre selskaper innenfor bilkonsernet i den grad det er nødvendig for å ivareta den daglige driften. Det rettslige grunnlaget er berettiget interesse (GDPR art. 6 (1) (f)), idet vi ønsker å effektivisere og optimalisere driften, herunder å tilby en best mulig sømløs tjeneste på tvers av selskapene, gi økonomisk kompensasjon, revidering og gi bistand til forhandlernettverket.

Enkelte ganger vil personopplysninger bli delt med bilprodusent, for eksempel i garantisaker. 

Personopplysningene dine vil kunne bli delt med offentlige myndigheter, for eksempel politiet, i den utstrekning det er nødvendig for å oppfylle rettslige forpliktelser.
Personopplysningene dine vil kunne bli delt med tredjeparter, for å optimalisere ekstern annonsering (GDPR art. 6 (1) (a) eller 6 (1) (f)).
 

Behandling av personopplysninger utenfor EØS

Personopplysningene dine kan være gjenstand for behandling utenfor EØS. I denne forbindelse vil det sikres at personopplysningene dine er underlagt tilstrekkelige sikkerhetsgarantier etter GDPR kapittel V, i hovedsak gjennom bruk av EUs standardvilkår for slik overføring, eller ved overføring til land som er forhåndsgodkjent av EU-kommisjonen. Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon om dette.
 

Dine rettigheter

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene som behandles om deg, dersom vilkårene for dette er oppfylt. Du har videre rett til å kreve behandlingen begrenset, rette innsigelser mot behandlingen og dataportabilitet (rett til å få utlevert eller overført personopplysninger i et egnet format), dersom vilkårene for dette er oppfylt. Er behandlingen basert på ditt samtykke etter GDPR art. 6 (1) (a) og/eller art. 9 (1) (a), kan du når som helst trekke samtykket tilbake.

Du har rett til å protestere dersom behandlingen av personopplysninger foretas på grunnlag av GDPR art. 6 (1) (f) berettiget interesse, eller GDPR art. 6 (1) (e). Dette gjelder også ved direkte markedsføring, eller profilering knyttet til direkte markedsføring. 

Du kan lese mer om dine rettigheter etter personvernregelverket på Datatilsynets nettsider her.

Ved avlesning av OBFCM-data, bilens faktiske drivstofforbruk, i forbindelse med periodisk kjøretøykontroll har du rett til å reserve deg mot dette. 

Ønsker du å utøve dine rettigheter, kan du kontakte oss via personvernskjemaet.

Du har rett til å klage over behandlingen av dine personopplysninger til Datatilsynet. Du må gjerne ta opp eventuelle innsigelser med oss først, slik at vi sammen kan forsøke å løse saken.

Sist revidert i januar 2025.