Ny direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt
Anders Rikter er ansatt i Bertel O. Steen AS som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt.
Anders Rikter (49) blir direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Bertel O. Steen. Han kommer fra stillingen som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Schibsted Media Group. Med ansettelsen av Rikter får Bertel O. Steen en erfaren leder med bred erfaring fra kommunikasjonsarbeid.
Anders Rikter kommer fra stillingen som direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Schibsted Media Group hvor han har vært i drøye syv år. Han har i løpet av tiden i Schibsted hatt ansvar for både ekstern og intern kommunikasjon. Rikter har tidligere vært kommunikasjonsrådgiver i Utenriksdepartementet fra 2006-2009 og kommunikasjonssjef for Norges fotballforbunds EM-prosjekt i 2009-2010. Han har lang erfaring som journalist, blant annet fra Stavanger Aftenblad, VG, TV2 og Nettavisen.
– Anders Rikter har bred erfaring fra kommunikasjonsarbeid på høyt nivå både fra privat og offentlig sektor. Han er i tillegg journalist med bakgrunn fra flere norske medier. Vi har hatt flere sterke kandidater til stillingen og har gjennomført en grundig prosess, og er sikre på at Rikter er rett person til å styrke vårt kommunikasjonsarbeid i tiden som kommer, sier konsernsjef Bjørn Maarud som er svært tilfreds med at Rikter har takket ja til stillingen.
– Bertel O. Steen forventer betydelige endringer i markedet i tiden fremover og ser konturene av en bransje som vil være helt annerledes enn det den er i dag. Derfor øker vi innsatsen for å holde selskapet i forkant, og vi er sikre på at Rikter blir en betydelig bidragsyter på reisen mot visjonen Norges beste bilhus. Rikter vil få et overordnet ansvar for intern og ekstern kommunikasjon, samfunnsansvar/ CSR og myndighetskontakt. Han vil inngå i konsernledelsen, sier Maarud.
– Det er flere ting som gjør at jeg gleder meg skikkelig til å begynne hos Bertel O. Steen. Selskapet er et tradisjonsrikt og godt ansett konsern med sunne verdier. Nå er vi i en fase preget av digitalisering og en stadig raskere teknologisk utvikling som gjør at mye vil endres. Denne reisen blir veldig spennende å være med på. Jeg håper å kunne bidra både med kommunikasjonskompetanse og erfaring fra en mediebransje som tidlig fikk merke kraften i disse endringene, sier Anders Rikter som tiltrer 9. oktober.